måndag 20 januari 2014

Fläskvecka

Vid förra veckans storhandling på Coop på Burlöv center, där vi följde snitslad bana mellan extraprisskyltarna efter en liten beräkningsmiss i ekonomin från min sida som resulterade att vi låg back 12000 istället för plus tre, kom vi till kassan med idel fläskkött i vagnen.

Efter "succén" med världsveckan tänkte jag att det var lika bra att köra en temavecka till då, Fläskvecka. 

På måndagen blev det köttfärssås med spagetti. Visserligen på blandfärs, men ändå. 

På tisdagen körde vi kassler gratinerad i ugn med sparris och champinjoner, och hasselbackspotatis. 

På onsdagen blev det blodpudding med bacon och lingonsylt. Och varsitt stekt ägg till för dom som inte är så blodpuddiga av sig. 

Till sist avslutade vi med pulled pork, som jag så länge velat laga. Det var gott men inte riktigt så wow som jag hade hoppats på efter att ungefär varenda mat- dags- och livsstilstidning haft pp-recept senaste året.

Denna vecka körde vi ingen tillhörande musik tyvärr, det glömde jag bort. Totalt sett var det enda som var lite chockerande hur lik fläskveckan var alla våra andra veckor...

Funderar på framtida teman. Vad tror vi om 70-talstema? Då får man äta konserverad annas och musiken är bra. Det får komma snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar