måndag 10 augusti 2015

Idag cyklade jag till jobbet.

Igen. Efter sju veckors ledighet. Jag vet, jag vet, man ska inte klaga. Men jag säger som min syrra sa på telefonen igår när vi pratade om arbetshösten som närmar sig med stormsteg;
-Jag tror inte att jag är gjord för att jobba. Alltså på riktigt.

Men nu gör jag det i alla fall. Sitter här på kontoret och jobbar så gott det går när man har glass mellan öronen och sandkorn i skorna.

Börjar jag som vanligt lyssna på sommarpratarna, som jag inte hunnit lyssna på en enda gång under själva sommaren. Och det är en kamp mot klockan för jag vill gärna höra dem med musik och det går ju bara x antal dagar efter att programmet faktiskt sändes.

Ni som varit mer intellektuellt alerta än jag i sommar; Vilka får man inte missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar