fredag 7 november 2014

För att jag är snygg.

Min man (nu höll jag på att skriva sambo igen, sjukt att det ska vara så svårt att vänja sig av med att använda ett så töntigt ord?), sa häromdagen att han tyckte att jag skulle lägga lägga ut lite fler selfies på bloggen (jag tror inte han har fattat skillnaden mellan Instagram och en blogg. På Instagram lägger jag ut en bild, på bloggen skriver jag ett inlägg. Även om det råkar bli lite tvärtom ibland). Jag frågade honom varför jag ska göra det och då svarade han -För att du är så snygg.
Jag tänkte att det är ju en väldig tur för mig att den mannen verkar ha nåt fel på ögonen, eller i huvudet. Eller att det var oerhört snällt sagt och oerhört bra ljuget. 

Så om inläggen framöver består till en omotiverat stor del av bilder på mig, så vet ni att jag fortfarande har idétorka och slut på inläggsidéer. Och att det inte är mitt fel att jag löser det med selfies. För jag gör som han säger. Till exempel här: 
 
Nu tänker ni kanske att det är sjukt att jag ligger nerbäddad i sängen redan klockan halv elva en fredagkväll? Men då ska ni veta att jag har legat här i snart en och en halv timme, sedan barnen gick och la sig. Och nu kanske ni istället blir oroliga för att jag är sjuk. Och då säger jag att ni får gärna tycka synd om mig om ni vill men nåt sjuk är jag inte. 

Det är inte helt ovanligt att detta händer. Och det finns inga ursäkter. Men nu är det ju ändå november och då behövs inga ursäkter tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar