onsdag 30 januari 2013

Det blir kanske för bra nu?

Jo, för jag har nu ett tag samlat på mig bilder som kunde bli blogginlägg. Och eftersom jag inte lyckats lista ut hur man från mobilen lägger in flera bilder i ett inlägg kommer det inom kort att komma ett gäng korta inlägg i en takt som jag senare troligtvis inte kommer att upprätthålla.

Först ut kundvagnarna på Ica Malmborgs på Erikslust (Malmö, som alltid). Jag brukar inte ofta handla där, det ligger rätt långt hemifrån och inte direkt på vägen till eller från något annat. Det är en lite "finare" matbutik (i den lite "finare" delen av stan). De finns lite fler sorters italienska ostar i den manuella ostdisken, lite fler sorters färska skaldjur i fiskdisken, lite fler surdegsbröd med torkade aprikoser och dinkel i brödavdelningen och lite mer mörk choklad än Gott och blandat i godishyllan. Det är också lite dyrare (eller mycket, det beror ju helt på vad man jämför med). Men när jag häromdagen för första gången på länge blev ändå lite tagen på sängen; till och med kundvagnarna är lite finare. Nya och svartlackerade.
KOM IGEN NU WILLYS visa att vi som letar extrapris också kan få något fint någongång. Ge oss nya kundvagnar, i pastellfärger, kanske "by Leila".
Bara jag slipper betala för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar