onsdag 7 oktober 2015

Möllevångstorget i mitt hjärta.

Smarta lösningar i all sin enkelhet. 

Underbart lockande vitaminer. 
Att bry sig om och pynta sitt torgstånd på bästa sätt. 

Nästan alltid när jag har handlat känner jag mig som en dålig människa som så tydligt är en del av konsumtionshetsen. Lite lurad, lite dum. Men inte när jag handlat på torget. Då känner jag mig rik och som att jag gjort något bra. 

Dagens fynd: en bukett astrar, chili, paprika, tomater i olika färger, fantastiska broccolibuketter. Salladshuvud, babyspenat, tre citroner och tio lime. En stor bunt korriander, en bunt mynta, två små pumpor och en stor. Gul lök, purjolök, potatis och en bunt morötter. Jättestor ekologisk avokado. En ask hallon och två kartonger av Malmös bästa ägg. För 312kr. RIKEDOM! 

Edit: en påse grönkål, hur kunde jag glömma grönkålen!? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar