söndag 1 september 2013

Barnfri morgon.

Sova i eget rum utan barn som väcker en, varken under natten eller på morgonen. Att få vila ut och vakna som en ny människa. Det var så jag tänkte att lördagsmorgonen i Saltsjöbaden skulle bli. Förbisåg det lilla fakta att fredagskvällen spenderades i en bar med vin och gin tonic som sällskap (förutom kollegorna då) och avslutades vid tresnåret.

Förbisåg också det lilla faktum att min kropp är så van att väckas vid 6-snåret att den bara inte kunde låta bli. 06.04. Suck. Låg och vände mig och vred mig sängen en stund, försökte somna om men insåg ganska snart att så inte skulle ske. Så istället tog jag på mig bikinin (fortfarande lite småblöt efter doppet innan middagen) och tassade över morgondaggig gräsmatta ner till strandhuset. Bytte min fortfarande blöta handduk mot två riktigt varma fluffiga i spaavdelningen. Satt en liten stund i den supervarma bastun med utsikt över viken. Gick ner till bryggan och tog ett mogondopp i vatten som fortfarande var sommarvarmt (19 grader!).

Återvände till rummet, tog en miljöfarligt lång varm dusch och använde hotellets förvånansvärt lyxiga produkter. Kröp ner i sängen och läste några tidningar jag hittat i lobbyn...

Inte som jag hade tänkt mig och jag återvände inte utvilad till Malmö, men det var ändå inte en oäven morgon...


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar