tisdag 17 september 2013

Dagarna efter ett bröllop.

Dagarna efter ett bröllop har man minst lika mycket att göra som dagarna innan. Det är det ingen som berättar. Städa, plocka undan, försöka äta upp resterna, sortera pantburkar från glasflaskor, försöka tänka ut var jag ska förvara de 20 liter blannevann som inte gick åt och de där 140 glasen jag köpte på Ikea. Lämna tillbaka lånat, rasera det man byggt, åka till tippen och försöka reda ut ordean i mitt hår, försöka räkna ut hur mycket sprit som gick åt -bara för att kunna göra en slutsammanställning av kostnaderna...

Jag är också helt upptagen av att titta på den fina brudbuketten som var det enda som såg riktigt fräscht ut i söndags när både huset och familjen var väldigt dagen efter, att titta på den nya ringen på mitt finger ("Måste du ha två, blir det inte bara tungt att bära?" -kommentaren från min man), försöka minnas alla detaljer under dagen om och om igen, tacka vädergudarna om och om igen för att de gav oss sommarens sista suck och inte detta höstens intåg.

Överväldigad. Av att fortfarande ha pirr i magen, -Det är på riktigt!, jag som fortfarande är i chock över att det faktiskt blev ett frieri för drygt två år sedan. Över att allt var precis så fantastiskt perfekt som jag hade önskat mig. Över all hjälp vi fått (och fortfarande får i röjningsarbetet). Över alla gäster som kom, över att de var så vackra, lyckliga med oss och dansade som jag aldrig sett folk dansa och gjorde sitt bästa för att tömma baren.

Öm i fötterna, eftersom jag härdade ut i de farligt höga guldiga klackarna tills klockan tre på natten, öm i huvudet efter lite för mycket dricka och lite för mycket sömn, öm i fingrarna efter potatisskalande och diskande, öm i rygg efter slip och släp, öm i hjärtat som är svullet av kärlek.

Att fotografera under dagen var inte min prioritet så ni får här bara ett litet smakprov. Senare hoppas jag att det kanske kommer något mer, något finare.


Den blev precis som jag ville ha den; fänkålsblommor och sallad från trädgårdslandet, kärleksört och höstanemoner från trädgården, rosa och gula rosor från Willys, och lite diverse blommor som vi fick till skänks.

En sorglig syn, men man vet att det var en rejäl fest iallafall.
Dekorationer som börjat sloka. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar