lördag 7 juni 2014

Självdiciplin-sötsug 0-1

På byns konditori satt dom här farbröderna. Och till höger om dom två likadana bord till. Antingen är det så att ensamstående gubbar, till skillnad från dito tanter, inte kan baka sina egna kakor/ inte orkar göra det/ är bättre på att unna sig köpe-fika. Eller så är gubbarnas tanter inne i någon av byns butiker (inte mindre än 10 stycken, inklusive Lantmännen, Röda korsets second hand, och handelsträdgården) och shoppar. Vad tror ni? 
Där satte vi oss fyraåringen och jag. Vi var ensamma i byn och skulle egentligen bara handla tre saker på Ica,  men jag kunde bara inte motstå kondiset och detta sällskap. Och fyraåringen ville så gärna ha en glass med jordgubbssmak. Jag tog en kaffe och ett nedanstående. Men säg inget till min man. Jag försöker nämligen hålla igen på sötsakerna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar