onsdag 10 juni 2015

Bråda dagar, roliga dagar.

Nå. Om man väljer att plocka ut sju veckors ledighet under sommaren, med början två dagar innan midsommar får man kanske skylla sig själv för att det blir lite stressig i början av juni.
 
Nog för att jag är en sån som gillar att ha mycket att göra, som blir effektiv på riktigt först när det är lite stressig och pressat läge. Men nu tror jag det börjar närma sig någon slags gräns. Gick från grannfruboulen igår till stationen för att ta nattåget till Stockholm för projektledarutbildning i två dagar.


 Malmö kan vara bra vackert ibland. Särskilt en vin(d)stilla junikväll i solnedgång.
 
På presentationsrundan på utbildningen lyssnade jag inte på vad någon sa, men tittade lite halvt förvirrat upp från telefonen när det var min tur. Sa mitt namn och bad om ursäkt för att jag troligen kommer att vara lite halvt frånvarande på kursen eftersom två av mina projekt är inne i lite pressat läge just nu, och så fortsatte jag skriva mitt mail till en av våra beställare. Tog alla pauser som gick för att kolla och skriva mail och prata i telefon med kollegor som sitter på kontoret i Malmö och jobbar igen det jag inte hunnit med, och göra anteckningar om saker jag kom på som jag måste komma ihåg att göra som jag troligen skulle missa annars.
 
Gick från dagens pass och checkade in på hotellet, tog en dusch (den där duschen på tåget klockan sex i morse räknas inte, första-klass-kupé eller ej, det är inte samma sak att tågduscha) och satte mig att färdigställa lite ritningar. 45 minuter efter utsatt middagstid stängde jag ner datorn efter att ha kommit underfund med att kollegan där i Malmö som jag hetsat på distans hela dagen faktiskt fyller år idag, men att hon troligen inte kommer att hinna fira sin födelsedag. Ombytt men med andan i halsen hastade jag mot kvällens middag. Kommer halvvägs när jag upptäcker att jag har olika skor på mig. Som i en brun sko på ena foten och en svart på andra.

Jaja, jag vände tillbaks och rättade till incidenten innan någon hann se mig, och slängde i mig en (utsäkt!) skagen snabbt som ögat för att hinna ifatt dom andra som just skulle börja på huvudrätten.
 
För ovanlighetens skull orkade jag inte stanna till sist och vara den som stänger baren. Jag gick tillbaks till rummet fast det var fem andra personer ur gänget kvar i lobbybaren. Gick tillbaks till rummet, tog på mig morgonrocken (finns det en fluffig Gant-morgonrock på rummet så använder man den bara för att) och jobbade en halvtimme till.
 Men nu är det god natt.
 
 
Vi är på Hotel J i Nacka, ett fin-fint-ställe. Vissa av mina kollegor har den här utsikten från sina rum.
 
 
Med min vanliga tur lyckades jag såklart få ett rum mot bergssidan. Med morgonsol istället för kvällssol. Jaja. Kommer väl ändå inte ha anledning att hänga på balkongen direkt.
 
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar