söndag 14 juni 2015

Hej österlenloppis!

Jag har loppismaxat den här helgen. I början, när jag upptäckte österlenloppisarna, kom jag från varje loppis fullastad med otaliga fynd. 

Men när man handlar urskiljningslöst allt fint man ser, går det snabbt att fylla skåpen hemma. Och skåpen i sommarstugan, och alla husets skrymslen och vrår. Så nuförtiden försöker jag vara mer restriktiv, köper bara sånt vi verkligen behöver. Verkligen. 

Den här helgen var jag på tre loppisar men kom hem med pengar kvar i fickan, det har aldrig förr hänt. Men något litet fick jag väl med mig. Som en smörsnipa i emaljerad gjutjärn. Ljusgul i perfekt skick för en femma. 
En orange liten glasskål signerad av Höglund för en 20-lapp. 
Och en liten teburk, som ska bli sockerburk i sommarstugan, en tia. 
Och en stor kakburk från danska IRA i fint skick. Man kan inte ha för många kakburkar? Tjugo kronor. 
Och tre glas med tryck till saftflassamlingen, en femma stycket. Några playmobilgubbar, några barnböcker, en docka, två leksaksmobiltelefoner, tre oanvända mini-fotbollsspel (ett till varje barn) och ett par byxor till tioåringen. Totalt sjuttio kronor. 

Till paradiset köpte jag en Stokke Trip-Trap i hyfsad kondition (nåja, behöver lite kärlek) för 70kr, fyra gula dynor till utemöblerna för tjugo kronor styck, och så dessa underbara solsängar från 60-talet i jättefint skick. Vi är redo för semestern! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar