torsdag 4 juni 2015

Plötsligt händer det!

Några av er kanske minns det här inlägget: http://cyklahem.blogspot.dk/2015/03/inte-en-vinnare.html , när jag bittert proklamerade att jag inte tänkte tävla mer.

"Så nu är det sluttävlat för min del. Aldrig mer. Någonsin, jag lovar. Jag har gett upp, jag har fattat äntligen att makterna anser mig inte värdig. I GET IT! "

Men så ändå. När vi var på sommarfest på barnens dagis häromdagen så sålde dom som vanligt lotter för att skramla pengar till festkassan. Man fick köpa två lotter/barn för en tia och det ville barnen naturligtvis ha. Så vi köpte fyra lotter, och stog där i regnet en halvtimme senare och lyssnade uppgivet och inte alls uppmärksamt på när dom ropade ut vilka lottnummer som vunnit.
"...Lila 15!" och nån i folkhavet tjoade till.
"Gul 76!" och nån annan tjoade till.
"Lila 89!"
"Lila 89!"
"LILA 89!"
Ingen svarar och femåringen drar mig i armen
"Mamma, vilket nummer har vi?"
LILA 89!!

Oerhört lycka. Och sedan chocken när vi två minuter senare vinner även på gul 34!

Jag skrålar och skränar högt av glädje över denna plötsliga tur.
"Wow! Alltså, jag har aldrig vunnit något i hela mitt liv och nu detta! Shit verkligen! På två av fyra  lotter, helt osannolikt! Dubbeltur verkligen!"
Dom andra föräldrarna tror nog att jag att är lite galen och ler överseende, men dom skulle bara veta... Nu funderar jag på om jag borde köpa ett gäng trisslotter igen?

Vinst 1: Vattenfärger och block.
Vinst 2: Såpbubblesvärd.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar