måndag 5 december 2011

Dagens midagstips. En recension.

I väntan på sotaren läser jag dagens tidning. Sydsvenskan i mitt fall.

Där finns "Dagens middagstips". Det är ett recept som i princip alltid verkar innebära 90% köpa råvaror, 10% matlagning, 0% god måltid. Jag läser nästan alltid detta recept, retar mig på det, men lagar det aldrig. Någonsin. Över min döda kropp. Från och med nu ska jag börja recensera detta middagstips. Inte varje dag men ibland.

Detta är dagens middagstips, enligt Sydsvenskan (i samarbete med Middagsfrid):




Blev ni sugna nu eller? Nä. Visst, det är ingen smickrande bild jag tog. Men den bilden som är i tidningen är inte direkt smickrande för maträtten. Och den maträtten är inte direkt smickrande för den fisken.

Läs punkt 5: "Skiva gurka och lägg i en skål. Grovriv parmesan." Nu tänker man, kanske det händer något kul. Gurka och parmesan, ska det bli en ny spännande sallad? Vad ska hända med gurkan? 

Inget mer händer med gurkan! Skiva gurkan och lägg den i en skål. På punkt 7 återkommer gurkan: "Servera mandelfisken med blomkålsmoset och gurkan." Och minsann, på bilden ser man det. Dom har serverat fisken med gurkan.

Titta också på fisken, ser den lockande ut? Torr! Den ser MYCKET torr ut!

Detta recept får 2 av 5 vispar. Tack vare blomkålsmoset.
2 av 5 vispar är rätt så bra för att vara dagens middagstips ska jag säga.


Nu kom sotaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar