torsdag 1 december 2011

Inför morgondagen.

Imorgon ska jag på jobbets årliga julfest,  alltid maskerad. Jag tänker; Varför kan man inte bara ha trevligt?
Men nej, det är maskerad. Alla gillar det, alla går in för det. Kanske är det lättare att slappna av och spexa loss om man kan skylla på att det ingår i rollen? 

Tema: Sällskapsspel. Kul! tänker ni. Det tänkte jag också först, men ju mer jag grubblade och ju mer detta diskuterades vid fikabordet desto svårare blir det. Prestationsångest. Det duger inte att klä sig lite halvslampigt och säga att man är hjärter dam direkt. Den typen av kul går inte hem.

Så jag ska klä ut mig till bondespelet. Jo, ni kommer ihåg det. Tänk till nu. Googla det lite. Nej, jag ska inte klä ut mig till bonde (för simpelt, för banalt, man ska vrida det ett varv till), jag ska klä ut mig till bondespelet. Har sytt en slags klänning. Den blev inte bra. Den ser inte ut som en maskerakostym, den ser ut som en ful klänning. Så jag ska ha något slags hö håret och grönt smink och nagellack, men jag vet inte. Kanske får ni se en bild sen.

Har också gjort två kollage som kanske ska användas på något sätt, ännu oklart hur.


Skördetid.


Oår.

Nu ska jag måla naglarna. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar