torsdag 15 december 2011

Dessutom har jag redan druckit för lite glögg.

I år igen.


Varje år när julen är slut tänker jag snopet:
-Va, redan? Jag har ju inte hunnit äta tillräckligt många lussekatter och pepparkakor. Jag har inte hunnit dricka tillräckligt mycket glögg!
Och så lovar jag mig själv att:
-Nästa år, då ska jag frossa i pepparkakor och lussekatter. Jag ska dricka så mycket glögg att jag konstant har en sötsliskig vin-andedräkt.


Nu är det snart 4:e advent och jag har bara druckit glögg 3 ynka gånger. Varav en gång var lättglögg så det räknas nästan inte ens.


Alltså kan jag sorgset konstatera att jag även i år kommer att känna tomheten när Tjugondag Knut kommer och folk börjar titta konstigt på en om man plockar fram glöggmuggarna. På lussebullefronten är det ngot bättre. Jag hetsåt 2 1/2 igår för att bättra på statistiken. Men ändå.


Jag har redan druckit för lite glögg i år igen. Fan #2.
Glögg I love you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar