måndag 13 februari 2012

En helkväll!

Jag och dottern har idag ätit gratismiddag på ICAMaxi på Ystadvägen i Malmö. Mycket trevligt.

Det fanns många olika sorters juice, bland annat en ny god hallon-apelsinjuice. Det fanns våfflor med sylt och grädde, det fanns rökta korvar och stekta lunchkorvar.
Det fanns vegetarisk wok med kycklingspett (jag försökte påpeka det lite bisarra i att framhäva att woken var vegetarisk när de sen la ett kycklingspett på toppen, men det förstod inte farbror Findus riktigt).
Det fanns tapastallrik. Vi tog varsin och sen delade vi lika. Jag åt tryffelsalamin, den soltorkade tomaten och parmesanosten marinerad i balsamico och olivolja från båda tallrikarna. Hon tog oliverna, grissinistängerna och den mildare milanosalamin.

Det fanns lantpaté och bitar av smörgåstårta med räkor och tonfisk. Dottern fick den sedvanliga barnbananen i frukdisken. Det fanns en ny sorts bröd från Pågens (vit&fiberrik, jag är skeptisk, antingen eller är mer min grej) med valfritt pålägg. Vi valde port salut och ännu en korv (bredvid påläggen på Pågens bord fanns några bitar morot. Vi tog varsin bit men jag förstod inte riktigt hur de tänkte att vi skulle använda den tillsammans med brödet). Det fanns chips och bakelser och så fanns det glasstrutar från Ängelholmsglass.

Ängelholmsglass är mitt favoritglassbolag så jag kände att vi ville stödja dem. Vi tog därför tre strutar på två personer och så sa jag:
"-Mmmmmm vilken god glass",  flera gånger där jag flanerade runt med kundvagnen så att alla skulle förstå hur god den var (glassen fanns ganska nära kassorna, men jag insåg att det skulle bli svårt att klara av varuhantering och betalning samtidigt som jag och dottern delade på tre glassstrutar så jag gick ett extra varv. Vi hade ju så trevligt dessutom!).

Det fanns även en människa utklädd till ko. Jag gissade att det var Kalvin från Skånemejerier men det framgick inte riktigt (ganska dåligt ur reklamsynpunkt med andra ord). För oss spelade det ingen roll, dottern höll sig på gott humör hela tiden eftersom hon håll utkik efter kossan Mu, och vi lyckades därmed undvika både ansiktsmålning och rittävlingen.

På det hela taget en lyckad tur. Den kostade mig 635kr med 5% kundkvällrabatt på hela köpet avdragen, och det är ett ganska bra pris för en helkväll inklusive mat och dryck tycker jag.


Tack ICA Maxi på Ystadvägen för en trevlig kundkväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar