torsdag 2 februari 2012

Minugrader och cykel.


I förrgår morse var det -4 grader kallt och cykelns växlar hade frusit fast på 1:ans växel. Trampade och trampade och trampade men kom aldrig fram kändes det som. Som tur var hade de tinat något under dagen och fungerade fint vid hemfärden.

Igår morse var det -6 och jag hade haft cykeln inne i hallen över natten. Efter 3 kvarter frös växeln fast i 3:an (tyngsta växeln). Traaaaaaaaaaaampade och traaaaaaaampade på ett annat sätt... De hade inte tinat under dagen utan fungerade likaledes dåligt på hemvägen.

I morse var det -10.2 grader och växeln hade frusit fast MELLAN två växlar, dvs det gick inte att trampa alls nästan. Då gav jag upp, vände om och satte mig i bilen...

Med en parkeringsavgift på 70 kr/dag (och då parkerade jag ändå en bit från jobbet för hade jag stått närmre hade det ju kostat 160kr...) kan man bara hoppas att det blir blidväder snart.

Eller åtminstone snö så att man kan njuta riktigt av vintern!



Lite otydligt men det står -8.8 grader där uppe. Undrar hur det kommer att bli imorgon bitti?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar