lördag 18 oktober 2014

Lördagsgodis

Vänner på besök lite sistaminuten-bestämt sådär. 
Fördrink på färskpressad citrus (clementin, grapefrukt, lime och citron), vodka, Cointreau, is och en skvätt soda. Drinktilltugg såna där rullar med färskost i som jag gjorde på tapasbordet när jag var ensam hemma, fast på aubergine istället, samt hederliga gamla chips. 

Till huvudrätt serverades citronbakad lax, jordärtskockspuré, dill- och tomatconcassé. En megagod Riesling till det. 

Äpple- och vinbärspaj med kardemumma och hemmagjord vaniljsås. Till detta serverades kaffe och säsongspremiär av Så mycket bättre. 

Bara så att ni vet: väldigt ofta både ser det bättre ut och smakar bättre, än vad det ser ut på bilderna jag tar. Men det är illa nog (pinsamt nog) att slita fram telefonen för att ta en bild överhuvudtaget, så att tända taklampan just när alla satt sig till bords är det sällan läge för. När jag får betalt för att blogga lovar jag att börja ta bättre matbilder... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar