torsdag 15 augusti 2013

Makroner

Efter att jag ogenerat ha hånat makroner, enligt mig helt överskattade, till förmån för kladdkaka, enligt mig underskattat, i ett hårt men vänligt facebookdebacle fick min vän, den främste makronförsvararen nog. På ett besök i huvudstaden köpte han mig en ask av de bästa makroner landet kan uppbringa, för att överbevisa mig om dessa kakors förträfflighet. Nu är det så att vi inte ses så särdeles ofta, den här vännen och jag så makronernas överlämnande lät vänta på sig. 

Med ödets sedvanliga ironi var det sedan samme vän som vann 300-tävlingen på bloggen. Utdelning av vinsten lät vänta på sig. 

Så ikväll hade vi äntligen lyckats stämma träff. Han kom hit och jag bjöd på en Dry Martini (drycken, inte drinken). Vi pratade skit och tog en till. Så utbytte vi gåvor och han cyklade hemåt i kvällen. Han skulle laga en toalett och jag sorterade en tvätt. 

Nu har jag gläntat på locket och sniffat och snusat och jag erkänner att de verkar läckra de där köbekagorna. Jag ska spara dem ännu några dagar, tänkte att när sambon och jag provsmakar sort nummer två av bubblet till den stora festen gör de sig nog fint som tilltugg. Så de får vänta någon dag till, sen är det upp till bevis! 

Tack kära Du för gåva, leverens och samkväm! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar