lördag 10 augusti 2013

Nu har jag provar detta så slipper ni.

Kom hem från torget och då ser den fyllda äggkartongen ut såhär. Det bådar inte gott?

Oj då.
Men efter att ha inventerat och sköljt äggen finner jag till min glädje att bara ett av äggen spruckit och orsakat denna sörja. Och i det ägget är gulan fortfarande intakt.

Så jag stjälper upp det i en liten kopp och sen ner i en stekpanna. Och av någon outgrundlig anledning blir jag så nyfiken när äggen ligger där i pannan och puttrar lite fint. Kan man vända ett ägg i luften som man kan med en pannkaka?

11 hela ägg som tillfälligt bor i en skål och en kartong som nu ligger på tork. 

Svar, jag man kan vända det. Men icke om man vill ha gulan intakt.

Det stackars ägget som misshandlats så idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar