lördag 10 augusti 2013

Hur går det här då?

Ja, nu är ni säkert nyfika på hur det gått med dinosaurien. Och, jodå, dinosaurien är född!

Det var några dagar sedan nu som den, till barnen stora glädje, helt hade "krupit" ut ur sitt ägg. Eftersom Dino vuxit ur skålen i köksfönstret och vattnet där började bli mer än lovligt äckligt förpassades han av mig till en hink i trädgården. Igår fick dock barnen ett sällsynt infall av konstruktionslusta som inte stillades av varken duplo- eller legolådan, de ville bygga ett hus och ett land till Dino.

Jag och fadern hejjade ivrigt på detta kreativa samarbete och bistod med kartonger, papper, saxar, tejp, pennor och expertis. Det blev hus ett hus och en trädgård. Sen var dom mycket bestämda med att det skulle finnas vulkaner och palmer också.

Och så gick dom på jakt bland husets leksaker för att hitta kompisar till Dino. Dessa djur fanns på dinosauriernas tid tydligen: en "storhuvuddinosaur", tre grodor, en haj, en lemur, en elefant och herr Nilsson.

Eftersom Dino behöver vatten fick han bo i en grön skål brevid härligheten. Fint va!

Dinoland.
Här är Dino. Och en haj, hajjar fanns när dinosaurierna fanns.
Tyvärr råkade jag i morse sparka till Dinoskålen, gissa om jag var glad eller inte glad då? Så nu hänger hallmattan på tork, dinoland är tillfälligt undanstuvat i ett hörn i hallen och dino bor på diskbänker. Där bor han farligt kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar