tisdag 13 augusti 2013

Nytt sätt att springa.

Nu när sambon börjat jobba är det inte lika lätt att ta en morgonspringrunda, för då får jag börja vid halv-sju-snåret och det känns väldigt magstarkt. Så jag har återupptagit promenader i Pildammsparken med en vän. Innan bebisen föddes höll vi på med det, promenerade en timme, en-två gånger i veckan och det kändes rätt okej.

Men eftersom jag nu väl börjat springa är det lika bra att fortsätta ändå. Eftersom hon är lika ointresserad av (alternativt rädd för) spring som jag så enades vi om en kompromiss. Vi promenerar 500 meter, sen springer vi 500 och så håller vi sådär. Tidigare har vi inte vetat/inte brytt oss om hur långt vi gick, men eftersom jag nu hade med min springapp fick vi nu veta. Det visade sig att den runda vi brukade promenera är strax över fem kilometer. Så det blev totalt 5 spring, totalt 2,5 kilometer. Och motsvarande sträcka promenerades. Rekord!

Och Pildamsparken i kvällssol är inte så illa som utsikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar