måndag 22 april 2013

Patiens.

Tålamod betyder det. Det har jag inte mycket av men jag tänkte skaffa det sen när jag blir gammal.

Då ska jag göra som farmor gjorde; sitta och lägga patiens, prata i telefon med alla mina väninnor (kära du och lilla du) och dricka te med vitt rostat bröd eller finn crisp mest hela förmiddagen (och den är lång om man som hon kliver upp vid fem-snåret av egen fri vilja) iklädd rosa morgonrock med volanger.

Och då kommer jag att behöva den här helt oanvända patienskortleken (halvstorlek, dubbel och med vackert tryck eftersom man tenderar att se mycket av kortens rygg) som jag "fyndade" på Erikshjälpen i lördags. Öbergs kortlekar är kvalitet. Man kan även använda den till att lära sin barnbarn spela Canasta och äta bridgeblandning.

Jag längtar!



1 kommentar:

  1. Åh jag fick flashbacks från fina Majs lägenhet och hennes rosa morgonrock. Tack för den bilden, i ljust minne bevarad som man säger. /L

    SvaraRadera