måndag 5 maj 2014

Och där gick hon in i väggen.

Ganska exakt klockan 16. En timma efter eftermiddagskaffet, en timma innan hemgång. Aj, oj, vilken vekling jag har blivit. 

Sitter och stirrar tomt på skärmen och det här. 
Det roligaste med den där utsikten är att hålla koll på hur ofta grannen smygröker på balkongen där nere mittemot. Det är nämligen så att mamman i vår grannfamilj (som vi inte umgås med/har särskilt bra kontakt med) brukar ha tjejmiddag någon gång ibland hemma hos sig. Dom är lite uppklädda och mycket fnittriga och står på trädäcket i sin trädgård och röker lite grann. Det gör hon aldrig annars. Utom ibland på jobbet har jag upptäckt! För vi flyttade till det här kontoret för drygt två pr sedan och plötsligt en dag när jag tittade ut så stog hon där tillsammans med någon kollega och rökte. Såg lite skyldig och lite nöjd ut samtidigt. Det är mest på sommarhalvåret, mest på fredagar. Hon kan inte se mig -jag ser henne. Jag spionerar och håller koll. 

Men nu är det dags att vakna ur komat, sätta på lurarna och spela bra musik och jobba på (dvs hålla ut) sista timmen. Vilken låt tycker ni jag ska spela? Tips tack!

2 kommentarer:

  1. Dolly Partons "9 to 5", kanske? Eller varför inte Engelbert Humperdinks "Please release me, let me go"? ;)

    SvaraRadera