onsdag 30 juli 2014

Dag fyra.

Det är mycket trasig smutsig grå betong, det är det. Men det finns mycket färgprakt också!

Älskar den där lilla überpolska butiken med alla sortersk kökstillbehör. Syltburkar och syltburkslock i alla upptänkliga storlekar såhär i syltkokartider, kastruller och grytunderlägg och plastbyttor. Plastbackar! Titta! Tänk så bra att ha!


Och gallerior av varierande skick, storlek och kvalitet fanns det såklart. Enligt mig var Kasksada bättre än det något större Galaxy som favoriseras i turisbroschyrerna. Fantastisk youghurt-glass-bar!
 
Vi var på Manhattan också. En utomhusmarknad med ett myller av små marknadsbås där allt från färska grönsaker till fisk, lekssaker och underkläder salufördes. Där var det dock nästan varmare än på marknaden i Chinatown i Bangkok, som var det varmaste jag upplevt i mitt liv, och dessutom lite stängningsdags så vissa av stånden höll på att stänga. Men min man lyckades ändå köpa ett par lädertofflor för 40 kronor, och så fick vi lite glass och lite öl.
 
Och på den megastora Carrefour i stadens förort, är pappersavdelningen näst intill oändlig i skolstartstider. Ritblock, skrivböcker, pennor allt i fler varianter än jag kunnat föreställa mig, till ett pris som får Rusta och ÖoB att framstå som NK. Rullar med blandade färger silkespapper, kunde inte motstå!
Där hittade vi också en mycket snygg cykel till nioåringen för 350 kronor. Lite trångt i bilen på hemvägen men glädjen var stor när vi kom hem och visade upp den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar