lördag 12 juli 2014

En härlig säsong!

Den stora loppissäsongen! 

Egentligen var det väl ett tag sen den började men jag har inte riktigt hunnit ta tag i det förrän nu. 

Rivstartade det med inte mindre än två härliga loppisar i söndags. Först den i St Olof, det är lite av en favorit, och jag blev inte besviken.
 
Gjorde i och för sig inga ekonomiska storslam. För jag var tvungen att hjälpa dottern bjuda på en My little pony med vingar. Som en kärringjävel trissade upp till över 70kr trots att hennes barnbarn såg ganska ointresserad ut medan min fyraåring grät så hjärtat nästan brast på både mig och några andra tanter som stog i närheten. Dom kom med tröstande ord och klappar på huvudet efter förlusten men det hjälpte inte mycket. Men att betala mer än 70 spänn för en bättre begagnad My little Pony är inte riktigt okej.
Så det där snabba avslutet på barnavdelning som jag sett framför mig drog ut på tiden och dom finaste sakerna jag hade sett ut var såklart borta när jag väl var redo att shoppa loss på riktigt. Men å andra sidan är försäljarna ännu lite mer hugade att sälja billigt sådär en tjugo minuter efter blåset. 
 
Och på eftermiddagen samma dag var det dags för loppisen i Onslunda, inte lika mysig men ändå väl värd ett besök. Solen gassade och dottern var mycket änglisg
 
Plastavdelning är det alltid värt att hålla ögonen på. Durkslag kan man inte ha för många av.

Inte skålar heller.

Och ett sånt här jättestort uppläggningsfat är alltid bra att ha. Särskilt eftersom det passar ihop med servisen i paradiset.

Plåtbrickor, oumbärliga.

Och ansjovisfat behöver man många av. Det fungerar ju till allt från oliver till geléhallon.

Och skålar kan man inte ha för många av. Sa jag det?
Och saftglas med häftiga tryck är en ny passion. Älskar dom!
Och om man inte behöver fler bruksföremål så behöver man väl ändå lite mer pynt? Glaskulor som matchar ljusstakarna till exempel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar