onsdag 2 juli 2014

Ni vet den där känslan.

När man tagit en riktigt lång dusch med fotfilning och allt, och målat naglarna och fixat för att känna sig extra fräsch, för att man för en gång skull ska ut och ta ett glas och äta lite på stan med en väninna. Men halvvägs i proveduren så känner man en obehaglig doft från ettåringen och så blir man tvungen att byta en riktigt äcklig bajsblöja. Så sätter man henne i badet och fortsätter fixa lite framför spegeln. Och sen blir man tvungen att avbryta lite igen för ettåringen vill hoppa upp ur badet. Så jag torkar henne och sätter ner henne och börjar förbereda fyraåringen för bad men då måste hon bajsa först, så efter det torkar jag lite mer bajs och sätter sen ner henne i badet. Och undertiden har ettåringen som fick vara uran blöja en liten liten stund kissat på golvet så då torkar man lite kiss. Och så går man in i sovrummet och ska klä på sig och då är det lite kiss på golvet där också, så då torkar jag upp det. Så går jag in och ställer mig framför spegeln och ska lägga sista handen vid sminkningen men det känns lite meningslöst faktiskt. Den där fräscha känslan kommer nog inte att infinna sig mer idag. Ni vet DEN känslan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar