fredag 6 januari 2012

6 januari. Hört på H&M.


Vi var på Entré och shoppade. Det är bespottat, köpcentret Entré i Malmö. Särskilt i våra kretsar. Arkitekter, Landskapsarkitekter och lite blandade politiskt korrekta typer. Det är inte alls så dåligt! Där finns nästan allt man behöver i vanlig familjeshopping-väg. En helt vanligt regnig torsdag liksom. Sluta snobba.

Hejja Entré, hejja Mormors café!

H&M är mycket bra. Jag tycker att dom har sjyssta kläder till syssta priser, det räcker så. Inget speiellt men herregud man orkar väl ändå inte vara så speciell hela tiden? 

Sambon tog med dottern upp till herravdelningen och jag fick en stund för mig själv nere på dam (Tack!). Som vanligt hittade jag inget på reaställen, men lockades mycket den nya vårkollektionen. Härliga färger, se själva! (Nej, den orangea och den gröna färgen kan jag INTE ha, tyvvärr).


I provrummet brevid fanns 3 tjejer (eller fler, men då var dom tysta). Jag såg dom inte jag bara förutsätter helt fördomsfullt att dom var lite yngre än mig.
Dom snackar på, provar helt klart fler plagg än jag. Bestämmer sig för kanske 5 plagg, eller 6. Men sen avslutar dom ändå med.

"-Fy va tråkigt det var här idag".
"-Ja, jag fick ingen vision liksom. Jag brukar kunna gå in och bara känna att jag blir kreativ och får en vision. Den kjolen och typ den toppen liksom. Wow". 
"-Jag med. Men så var det inte idag." 
"-Nä, inte alls." 
"-Eller hur."  

Jag tänker att vi har olika uppfattning om kreativitet och visioner, dom där tjejerna och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar