onsdag 18 januari 2012

Idag såg jag något jag inte sett på länge.

Jag gick ut från Konsum och upptäckte att det börjat regna, snöblandat regn, medan jag var där inne. Tackade mig själv för att jag hade tagit på överdragsbyxorna. Cyklade mot hemmet det snabbaste jag kunde. Jagad av snöblandat kan jag cykla rätt snabbt. Ändå lyckades jag fastna på en refug mitt på Nobelvägen. Då såg jag något jag inte sett på länge, väldigt länge. En telefonkiosk. Och någon som stod därinne och pratade i telefon. I en lur med sladd.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska reagera på allt detta.

Av naturliga skäl tog jag mig inte tid att stanna kvar på refugen och ta en bild på detta märkliga, det ångrar jag. Borde kanske börja bevaka den där kiosken.

Plask på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar