tisdag 3 december 2013

Lucka 3

Det var en enorm kraftanstängning, men det var helt nödvändigt.

Det började med att kuddarna Stockholm (längst bak på bilden, med kastanjer och kastanjebald) som jag spanat på så länge, var lucka två i Ikeas kalender och alltså var nedsatta till 79 jämfört med ordinarie 159. Var tvungen att köpa två.

Och när jag la dom i soffan insåg jag att det var dags att förnya fodralen på de befintliga kuddarna, så symaskinen kom fram och jag sydde två fodral av Trådklöver (längst fram i bild). Letade upp ett helvitt och ett helrött fodral i gömmorna att komplettera med och så såg det riktigt prydligt ut plötsligt. Bara en sak felade. Soffan. Det blev med ens absolut nödvändigt att tvätta sofföverdraget. Vanligen brukar vi tävtta det två-tre gånger per år, men nu tror jag att vi inte gjort det sen förra juloen så det skrek efter vatten och tvättmedel.

Det var en enorm kraftansträngning, men det var så värt det. Hela vardagsrummet känns som nytt. Gör det du också. Det är ju ändå jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar