måndag 17 februari 2014

Ålderssmicker.

I lördags. På en nattklub tillsammans med min man. Stället har just öppnat för kvällen, vi är så att säga där alldeles för tidigt, och väldigt tomt. Bredvid oss i baren några yngre killar. Mycket yngre. Jag kom att prata lite med den av som står närmst mig där i baren, oklart hur. Också oklart vad vi sa till varandra men den här delen av konversationen kommer jag ihåg, när han säger: 
-Vad gör ni här då. Ni verkar ju vara lite äldre.
Jag blir på intet sätt sur över den kommentaren, snarare lite road. Det är ju helt uppenbart att så är fallet:
-Hur då lite äldre menar du. Hur gammal är du själv?
-19.
-Okej. Och hur gammal tänker du att jag är då?
Han, lite eftertänksamt och försiktigt:
-Tja, jag vet inte. Äldre än 23 tror jag iallafall?
-Ja, det är rätt!
Sen lämnar jag raskt konversationen. Jag tycker inte att vi behöver gå in på detaljer angående min ålder, den här killen och jag. Oklart för mig varför han valde 23. Är det det som är gränsen mellan ung och gammal?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar