måndag 25 februari 2013

Grått grått grått.

Jag vet. Jag kastar lite stenar i glashuset här. Jag brukar klaga på dom som klagar på snö och vinter. Publicerade för inte så länge sen på facebook hurtiga bilder på mig själv och barnen med rosiga kinder i kälkbacken. Det var kaffetermosar och grillade korvar. Men det gäller i december, januari och viss mån februari.

Nu är vi farligt nära mars och våren verkar fortfarande avlägsen. Det snöar små töntiga flingor var och varannan dag och är minusgrader titt som tätt. Det är det här dödläget jag ogillar mest. Väder bestäm dig!

Vinter, då ska det vara minusgrader typ hela tiden så att det inte blir slaskigt, utan snön ligger kvar och vatten är is. Och så ska det antingen snöa eller vara sol. Helst snöa på natten och vara sol på dagen, men det är ok med ett rejält snöfall på dagen då och då.

Vår, då ska det vara plusgrader. Helst över fem sådana även nattetid, och kanske uppemot tio nån gång emellanåt. Så att man kanske vågar lämna hemmet utan vantar. Och det ska vara rejält soligt minst varannan dag, sådär så att man kan sitta vid husväggen och känna livet återvända. Sådär så att man blir sugen på öl på uteserveringar och sand mellan tårna, våga hoppas att det kommer att bli sommar i år också.

Men det här. Grått dödläge. Fy.

Som ni förstår har jag inte sovit så bra på senaste tiden. Den minsta verkar ha ont i magen, eller nåt. Vill iallafall inte sova sådär underbart som jag skrev häromsisten. Suck.

GE MIG VÅR.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar