fredag 1 mars 2013

Fredagsnöje!

Vad ska man göra när man är ensam hemma med tjejerna en fredagskväll för att sambon jobbar, och kylskåpet ekar halvtomt?

Jo, vi drog till Emporia. Någon gång skall vara den första.

Flipp: Lekhagarna. Treåringen ville aldrig gå därifrån.
Parkeringshuset. Jag när vi närmade oss:"-Titta på det där huset med alla färgerna, där ska vi köra in och parkera bilen." Dottern, med händerna teatraliskt framför munnen: "-Åh, så vackert". Och att himlen där bakom var lika färggrann av solnedgången gjorde inte saken sämre.
Att det fanns en hel affär med bara schampon för över 100 kronor flaskan! Hahaha vilket skämt. Det var troligen de mest fåniga affär jag någonsin sett. Var där inne enbart eftersom den låg i direkt anslutning till den ena lekhagen och jag därmed kunde titta i affären och samtidigt övervaka leken. När jag insåg vad de sålde gick jag ut. Man kunde annars köpa en hårvårdskonsultation för 480kr. Vilket skämt!

Flopp: Att det i en av Lekhagarna fanns en "koja" som omöjliggjorde kommunikation med dottern. På grund av bakgrundsmusiken och vattenfallet och de helt slutna väggarna i kojan kunde jag varken se eller höra henne, och hon inte mig. Att ingången och utrymmet med stegen är så litet att jag tvivlar på att jag hade kunnat ta mig upp där (med vagnen full av varor och en liten sur bebis var det uteslutet att försöka och riskera att fastna halvvägs), gjorde att det var enbart tack vare några lite större snälla pojkar som jag lyckades hitta och få ut dottern.
Att lekhagarna redan efter denna korta tid var smutsiga och slitna.
"Bakgrundsmusiken" i p-huset. Så högljudd att jag inte hörde vad dottern sa när hon stog på andra sidan bilen. Mycket opraktiskt.

Jag föredrar entré. Och Willys på Katrinelund slår Willys Emporia med hästlängder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar