torsdag 8 januari 2015

Ett öde Bollywood

Med inspiration från grannarna som i måndags bjöd på mycket god indisk mat, och från Abdos där jag utförde dagens matinköp, blev det indiskt till kvällsmat.

Minsta mästerkocken hjälpte till att laga maten efter bästa förmåga.
 
Jag gjorde mig till. Tände ljus, la upp fint (eh, vissa saker iallfall) och satte på spellista med Indisk musik. Som världsveckan ni vet  http://cyklahem.blogspot.se/2014/01/varldsvecka.html .
Det blev gurksallad med yoghurt och mynta. Det serverades en kryddig men mild gryta med lammkött, en stark vegetarisk curry med potatis, blomkål och linser, och basmati kokt på indiska med gurkmeja mfl kryddor.

Sen var det lite synd att jag hade missat den lilla detaljen att det visst bara var jag och den där minsta mästerkocken som skulle äta idag. Fyraåringen hade ätit hos en kompis visade sig när jag hämtade henne, och min man var på fotbollsträning med nioåringen. Som tur var tyckte tvååringen om maten iallafall, och själv måste jag också säga att det blev riktigt lyckat!

Mycket matlåda imorgon.

Bollywood 2014

1 kommentar: