söndag 25 januari 2015

Lönefredag. Shopping.

Jag är inte en sån som älskar att shoppa. Som går i butiker timme efter timme. Men varje jul blir jag shoppingsugen. Det är som att då kommer jag ut i butikerna och ser att det faktiskt finns jättemycket fint där som man skulle vilja ha. Men när då innan jul har jag inte tid att shoppa till mig själv. Och efter jul har jag inte råd att shoppa till mig själv. Så nu har jag varit shoppingsugen
 sen första december, och i fredags kom lönen. Gick en sväng på lunchen. Kom hem med 15 plagg barnkläder. Sjukt bra rea på Åhlens -9 fina plagg för 350kr. T-shirt med frost-tryck till tvååringen för att matcha alla de klänningar, tröjer och tights med Frost som storasyster fått i födelsedagspresent och som tvååringen i veckan som gått tiggt till sig att få låna, och länsade H&Ms rea till nioåringen.

Sen var det ingen tid kvar att shoppa till mig själv, men på The Phonehouse hade de "bröstcancerhörlurar" på nedsatt pris. 100kr, varav alla hundra gick till bröstcancerfonden. Och eftersom mina hörlurar på jobbet var trasig så slog jag till. Bra köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar