måndag 5 januari 2015

Olika ställen att utföra sin morgontoilett.

Som ni kanske förstått har jag inte stenhårda rutiner på det här med morgontoilett. Jag gör vad jag jag hinner och där det passar. Som tur är har jag valt en perfekt ickefrisyr till håret. Hinner jag så borstar jag det efter morgonduschen, men det går bara ändå. Innan tiofikat brukar ett totteband ändå sitta i det. Försöker såklart klara av det mesta hemma men jag har en tandborste och en liten tandkrämstub i en låda på skrivbordet, och alltid en mascara i handväskan. Mascaran kan klaras av lite varstans, men det underlättar ju om det finns en spegel. Backspegeln på bilen vid ett rödljus är vanligt om jag tagit bilen till jobbet. Hissen har jag redan berättat om, är man ensam i den hinner man precis måla ögonfransarna i någon av de tre speglarna mellan entrén och våning 6. Annars kan man såklart ta till någon av jobbets toaletter, tyvärr är belysningen mycket dålig där. Såhär på vintern har jag hittat ett nytt mycket användbart ställe:
Mörkt ute och kontorsbelysning inne gör att fönstret vid mitt skrivbord fungerar som sminkspegel. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar