onsdag 29 maj 2013

Dagens fan också.

Jag verkar vara inne i ett fan-flow. Alltid är det nåt som går snett.

Tog mig Ä N T L I G E N till passexpeditionen för att skaffa ett pass till lillan. Har kännts mycket otryggt att inte ha det, vem vet när det dyker upp en oväntad resechans? Då gäller det att vara beredd...

Om inte båda föräldrarna följer med vid passansökan, så måste man ta med en blankett undertecknad av båda föräldrarna och bevittnad. Nu råkade det vara så att Vi fick blanketten bevittnad dagen efter att vi själva skrivit under, så bevittningen underkändes.

Snubben i luckan var iallafall sjysst, bevittnade min namnteckning och lät mig betala och ta en bild på bebisen, så nu återstår bara att komma och lämna in en ny blankett eller få (den mycket uppbokade) fadern att gå in och skriva under också. Passat är satt på paus tills dess hans namnteckning kommit in på ett eller annat sätt.

Bra att dom är noggranna med det här kan jag ju känna, men ändå. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar