onsdag 15 maj 2013

Linas matkasse utvärdering #2.

Igår tillagade jag rätt nummer två ur Linas inspirationskasse.

Italiensk pasta med färsk salsiccia och ruccola. 
Tillagning: 4/5.
Enligt receptet skall det vara "A", snabbt och enkelt. Och det var snabbt och enkelt. Enda frågetecknet gällde saliccia"färsen". Man ska dela korven och ta ur färsen -men när jag gjorde det höll korven ihop i korvform fortfarande och eftersom det inte stog att man skulle hacka eller dela den så gjorde jag inte det. Jag försökte istället dela den när jag stekte den, ungefär som när man steker köttfärs men det gick inte, så det blev väldigt stora och fula bitar korv.  
Smak: 4/5
Jag följde receptet förutom att jag koka den kvartade färska löken i pastasåsen istället för tillsammans med pastan -för att inte riskera att pastan tog smak och löken och ratades av barnen (som fick stekta prinskorvar till pastan...). Såsen fick mustig smak av korven och var lagom "såsig". 
Inspiration: 3/5.
Jag har sett recept där man använder färsk korvfärs till pastasås förut och varit nyfiken på det men inte kommit mig för att laga det så det var kul att bli tvingad att prova. Annars är väl inte pasta med en tomatbaserad sås toppat med ruccola och parmesan sådär superspännande. Känns mer som ett säkert kort. Och förhållandevis barnvänligt.

Slutsummering: 11/15.

Hitintills måste jag väl erkänna att matkassematen är bättre än förväntat. Nu har jag dock ett blomkålshuvud i ugnen och quinoa på kokning på spisen och köket luktar inte gott.

Recept.
 
Resultat.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar