fredag 11 april 2014

Giltig frånvaro?

Nu drar vi till paradiset. Ska fixa lite inför sommarsäsongen tänkte vi. Blir till att åka upp med släp och det är nästan så att jag börjar undra om det kommer att räcka det där släpet?
 
Det är kyl- och frys, diskmaskin, micro, vattenkokare, mattor, speglar, tavlor, madrasser, tapeter, fåtöljer, brickbord och en våldsam massa bra att ha.
 
Dessutom rätt mycket mat. Inte för att det inte finns mat att få tag i där. Viss mat måste man ju handla där, fisk hos Böklund, några korvar och skinkor på Rosas, lite ägg och potäter hos Pit-Sven, och så Ölandslimpan på kondiset förstås (ja, nu tänker jag börja tjata om den igen!). Men om man ska vara där en hel vecka är det bra att ha med sig en del basvaror som man handlat billigt i Malmö, för om man ska handla allt på Eklöfs så blir man ju totalt ruinerad. Han får sin beskärda del av inkomster ändå, för det är alltid mer som behövs än vad man har med sig.
 
Eftersom täckningen i paradiset är som den är blir det snålt med bloggande närmsta veckan, vi siktar på att vara tillbaks på torsdag tror jag. Men oroa er inte. Jag har schemalagt en hel rad trista inlägg för att hänga kvar i #Blogg100, som ni ska få plåga er igenom dessa dagar. Kan vara att dess inte länkas på facebook utan att ni får leta reda på dem själva. Sen kommer jag tillbaks och plågar er med paradis-storys.
 
Hej så länge.
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar