tisdag 22 april 2014

Jag har sagt det förut...

Malmö konsthall är fantastisk och på många sätt underskattad. Restaurangen dock något överskattad (och överprisad) i mitt tycke. 

Lokalen! Ljuset! Rymden! Akustiken! 

Och gratis ÄR gott. Det gör ju att man kan gå dit när man vill, så ofta man vill, utan några som helst krav. Man kan gå rakt genom salen utan att dröja ett endaste steg om man direkt upptäcker att det är skräp och ointressant det där inne, man har ändå inte förlorat något på det. 

Eller så kan man stanna så länge man vill. 



Inte hade jag trott att vi med annandagens eftermiddagssol skinande ute på lekplatsen, skulle fastna i närmre en timme inne på konsthallen, för att barnen ville bygga mönster? Men så blev det. Min vän och jag försökte lägga band på våra ordningssinnen och låta barnen bygga fritt. Våra två äldsta döttrar ömsom motarbetade varandra ömsom hjälpte varandra. Mest samarbetade de faktiskt. Och mest lät vi dem hållas, för det blev fint ändå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar