torsdag 27 mars 2014

Bra att ha.

Det finns vissa i bekantskapskretsen som kanske tycker att vi är lite horders, jag och min man. Inte så lite kanske. Vi har bott i huset i snart fyra år och vi har fyllt källaren och vinden nästan till bredden redan. Det råder köpstopp men vi kan inte riktigt låta bli att shoppa lite till. Men framför allt så är vi är lite för sentimentala. Använder uttrycket "bra att ha" lite för ofta. Har lite för svårt att slänga saker helt enkelt.

Så när jag hade lagt över pärlorna jag hittade på loppisen här förleden (som jag skrev om här; http://designvardag.blogspot.se/2014/02/jag-har-inte-slutat-ga-pa-loppis-om-ni.html ), i en burk mer lämplig för ändamålet (dvs en burk där locket inte ramlar av om man vänder upp och ner på burken, det händer nämnligen lite för ofta här), hade jag ändå jätte-jättesvårt att bara slänga den fina asken sådär hux flux. Så den har legat i den allmänna diverseruppsamlingskorgen i köket sen dess. Men igår var jag på Ikea minsann, och hepp vad jag hittade. En sån där ram med djup. Och nu förstår ju alla att det var en väldig tur att jag sparade asken. Titta så fint till något av barnens rum! Jättebra att ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar