torsdag 13 mars 2014

God morgon! En statusuppdatering.

Okej. Efter gårdagens något dystopiska inlägg känner jag att det är dags att försöka sig på lite bättring idag. Går igenom listan igen, med lite mer positivt tänkande. 


  • Bil behöver lagning
Problemet kvarstår. Dock, tid är redan bokad, och den heter ju ändå helvetesbilen. Bidrar till härliga inlägg här på bloggen.

  • Pollensäsong kickstartar (har inte skrivit om detta men det innebär inte att det inte har hänt): D
Det händer varje år, ändå är det lite av en chock varje år. Ungefär som bilisterna och den första snön. Dock, läkartid är bokad.  
  • Inskolning på dagis:
Inskolningen gick väldigt bra. Första ensamdagen, i torsdags, vände hon sig inte ens om för att titta efter mig, bara gick rätt in efter avklädning. Hon var redo tror jag.
  • Ryggskott
Borta.
  • Hostig bebis med feber
Problemet kvarstår. Dock, jag anar något mindre hosta, vi fick ju ändå medusin. Och kontrollbesök idag känns tryggt, på ett sätt.
  • Dålig nattsömn (som en följd av ovanstående)
Något bättre nattsömn. Som en följd av något mindre hosta.
  • Fylla (självförvållat, jag vet)
Har tack och lov dragit förbi.
  • Bakfylla (som en följd av ovanstående, självförvållat, jag vet)
Har TACK OCH LOV dragit förbi.
  • Stukad handled (som en följd av ovanstående, självförvållat, jag vet)
Handleden är faktiskt mycket bättre det måste jag erkänna. Observera att det fortfarande gör ont, det är fortfarande synd om mig.
  • Inskolning på jobbet
Hmmm. Vad ska man säga? Se nedan.
  • VAB från jobbet dag två, tre och fyra
Att jobba en dag, VAB:a tre och vara ledig en. Ska vi kalla det mjukstart?
  • Bil startar inte
Batteriet var urladdat. Mannen kom ifrån jobbet på lunchen (bara det, att få äta lunch med sin man i solsken!) och så startades bilen medelst startkablar. Obs, att detta inte är första gången, något är väl antagligen väldigt fel egentligen, men problemet är iallafall tillfälligt över.

Också, på den positiva sidan; ettåringen sover nu i vagnen, så det lutar åt att jag kommer att kunna ta en dusch och tvätta håret idag.

God morgon!
U2 – Beautiful Day
Det är ändå en solig dag som gryr där ute.

4 kommentarer:

  1. Pollen, alltid en extra krydda i livet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst älskar vi pollen! Hoppas få något riktigt starkt när jag väl får träffa läkaren nästa vecka...

      Radera
  2. En solig lunch med sin man löser ofta de flesta problem ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och även om det inte lösr problem så får det iallafall livet att kännas lite bättre ;)

      Radera