fredag 7 mars 2014

Pedikyr.

Ligger i badet, tittar ner.
Herregud vad är det jag ser!?
Bleka ben fulla med hår
Torra fötter, krokiga tår.

Gräsligt syn, jag blir nästan yr.
Skulle behöva rejäl pedikyr.
Och det syns tydligt det är dags
Att ta fram hyveln eller en hink vax

Men vem ska se det, vem vet om
Att inget behöver ans såsom dom?
Nu tänker ni genast -Tänk på din man!
Ja visst, om vi alls hann se varann.

Ja, just nu är det hemmets minsta problem
Att mamman i familjen har håriga ben.
Så sänker sig fötterna i vattnet ner.
På detta lägger vi inte tid mer.

När sommaren kommer, jag hoppas snart
Då ska det ordnas, det är helt klart.
Men nu väntar tvagning, var glad jag tar tvål.
Att hämta på dagis är dagens mål.


Min systers kommentar till den här bilden på Instagram; "Girl you need a pedicure!"

1 kommentar:

  1. Alltså, jag känner SÅ igen mig!!! Hygien har liksom blivit lite nedprioriterat.... Vår bergvärmepump gick sönder nu i vintras. Jag duschade inte frivilligt, inte ofta. Om msn säger så. (Hoppas ok att jag länkar?)
    /Ulrika

    SvaraRadera