lördag 8 juni 2013

Det här bjöd jag inte på

Även om det hade varit spännande så lät jag bli. Erkänner att inälvsmat är inte min grej, oavsett hur hippt det är att äta allt från nos till svans. Förutom lever i fet, paté-, mousse- eller pastejform.

Avhöll mig alltså ganska enkelt från att köpa fårtestiklarna på Abdos igår, men erbjudandet med tre spännande flaskor för 39,90kr var svårare att motstå. En stor flaska Orange blossom water och två stora flaskor Jallabsyrup måste ju vara ett kap för det priset. Hade dock ingen som helst aning om vad Jallabsyrup var eller hus jag skulle tänkas använda det så även det lyckades jag låta bli att handla. Det blev bara 10 rykande färska (bokstavligt talat) frallor för 10 kronor. Bra så.

Nu har jag gogglat Jallab, och känner att det var nog bra att jag inte slog till, utan att ha provat känner jag att Jallab inte är min typ av dryck:
"Jallab (Arabic: جلاب / ALA-LC: jallāb) is a type of syrup popular in the Middle East made from carob, dates, grape molasses and rose water. Jallab is very popular in Syria, Palestine and Lebanon. It is made mainly of grape molasses and artificial coloring, then smoked with Arabic incense. It is usually sold with crushed ice and floating pine nuts and raisins." Tack Wikipedia.
Fårtestiklar.

Special offer. 39,90. Prisvärt oavsett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar