måndag 17 juni 2013

Loppisfynd the full monty.

Ja, det blev en del igår, och jag är mycket nöjd med det mesta.

Eftersom vi hade lite brått till kalas hann vi sitta ner och köpa en grillad korv och eftersnacka med svärmor, svärfar och svägerskan sådär som vi brukar, och visa våra fynd för varandra, så här blir det en full rapport.

Vi börjar längst bort på bild 1:
2 styck tekoppar "Groblad" från Gefle. Tyvärr utan fat och den ena är lite skavd längs kanten. Dagens sämsta fynd. Men för 10kr styck är det ändå okej.
En liten barnservis, fat och mugg, från Gustavsberg, dekor Noisy village av Ilon Wikland. Topskick, mycket nöjd. Tjugo kronor för setet. Ett klart fynd!
Sen en liten plaststol, som ni såg redan igår. Kommer att göra sig bra i samlingen. Ni ska få se den igen. En femma.
Sen två blåa fat. Ett fiskfat av stig Lindberg för Gustavsberg, mycket fint skick. Har googlat men inte hittat något blått, bara brunt och vitt så kanske är det blåa mer ovanligt. Sen ett "gurkfat", typ, Andersson och Johansson Höganäs. 50 kronor för de två tillsammans var ett rimtligt pris minst sagt.
Närmst i bild, en stor plåtkakburk Ira Denmark i mycket fint skick. När jag var liten hade vi en bricka med samma dekor. 25 kronor.
Sen liten orange plåtburk full med låtsassedlar och tioöringar och 25öringar. 5 kronor.
En glaskaraff. En tia.
En melaminskål Hammarplast i fint skick, tillsammans med det röda durkslaget, likaså från Hammarplast, och lövkorgen på sista bilden 25 kronor tillsammans. En vanlig lövkorg i plast har jag länge velat ha men sambon stretar emot för att dom är fula, han använder bara vackra gamla flätade korgar -som jag tycker är väldigt tunga att släpa runt på. Så han får nu leva med även denna gula i trädgården.
På mittenbilden, två dynor. Jag vet, dom är inte vackra, sambon bara himlade med ögnone. Men vi har fem dynor av exakt samma modell (men med ett snyggare 70-talsretromönster) som jag köpte på samma loppis förra året och dom har varit så bra så bra och vi behöver fler. Nästa gång vi har gäster kommer han att tacka mig. Dessutom är just dynor hutlöst dyrt att köpa nytt så oavsett är det ett fynd med en tjuga för två.

Tack för idag nu ska jag städa undan och laga kvällmat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar