lördag 8 juni 2013

Hatkärlek.

Det var samma sak med spiskummin. I början avskydde jag det. Tyckte att det luktade fotsvett och förstog inte att en enda vettig mäniska kunde använda det. Men plötsligt en dag -gillar det! Använder det mer och mer, i lammfärsbiffar och i chili con carne och när jag steker kyckling i ugnen och...

Och nu samma sak med koriander. Jag har aldrig gillat koriander. Typ hatat det, tyckt att allt där någon lagt i korriander är förstört. Men jag har liksom tränat på det. Tänkt att jag BORDE gilla det. Och nu har det hänt! Nu tycker jag om det! Så att jag blir riktigt sugen på att äta något med lite färsk koriander. Sjukt.

Tänkte plantera ut de två krukor jag lämlästade igår i landet ochkanske tar de sig så att jag blir självförsörjande under sommaren. Det vore fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar